Taskforce

Vil du hjælpe til, når der opstår situationer, som kræver ekstra frivillige hænder?

Røde Kors er altid til stede, og Røde Kors Hovedstaden er til stede, når der er behov for hjælp i hovedstaden. Derfor oplever vi løbende akutte behov for frivillige, som kan og vil give en hånd med, når særlige situationer kræver lidt ekstra. Hvis du gerne vil hjælpe som frivillig, kan du tilmelde dig vores taskforce – så får du besked i din indbakke, hvis vi står i en akut situation, hvor vi har brug for flere frivillige.

I de seneste år har frivillige fra vores taskforce blandt andet hjulpet til ved arrangementer og messer, bemandet modtagestationen for flygtninge på Københavns Hovedbanegård og sørget for mad, varme og omsorg til byens hjemløse i nødherberg, når kulden blev for voldsom udenfor.

Hvis du tilmelder dig vores taskforce, modtager du en mail, når vi har et ekstra behov for frivillige til en bestemt, kortvarig opgave. Du forpligter dig ikke til at stille op, men vil få kontaktoplysninger, så du kan melde dig og blive sat ind i opgaverne. Du kan til enhver tid afmelde beskederne fra taskforcen igen.

Tilmeld dig ved at sende en mail til rkh.julie.larsen@rodekors.dk