Hjælp de hjemløse

TV2 Lorry sætter fokus på hjemløshed og har sammen med en række organisationer en indsamling frem til mandag den 1. februar hvor der hver dag sendes reportager om hjemløses liv og vilkår og formidles historier fra mennesker der lever på gaden eller et herberg.
Vi er glade for at der sættes fokus på disse menneskers vilkår og for at de mange aktører på hjemløse området får vist hvilket arbejde der gøres.

Her kan du se, hvad pengene skal gå til.

Røde Kors Hovedstaden ønsker ikke del i de indsamlede penge, men vil gerne være med i indsamlingen for at støtte de øvrige organisationers arbejde og for at fortælle om det store arbejde organisationerne hver især gør.I Hus Forbi’ lokaler driver Røde Kors Hovedstaden en sygeplejeklinik hvor frivillige sygeplejersker i 2015 havde 520 konsultationer.
Røde Kors driver et herberg med plads til 12 hjemløse kvinder (snart 22) hvor du kan bo og hvor der lægges en handleplan for den enkelte.
Røde Kors driver et Omsorgscenter hvor hjemløse der er for syge til at tage ophold på gaden eller på herberg kan bo gratis i op til 14 dage og modtage den fornødne pleje og vejledning omkring sygdommen, en socialfaglig indsats og ikke mindst omsorg. Omsorgscentret har plads til 8 beboere.
Få mere at vide om kampagnen hos TV2 Lorry. Kampagnen slutter 1. februar 2016.