Fællesspisning for hjemløse hele vinteren

I vinterkulden er et måltid mad og et varmt fristed helt essentielt, hvis man er hjemløs. Røde Kors Hovedstaden samarbejder med Viomis Aid, Grace og Kompasset om at lave fællesspisning i Folkets Hus på Nørrebro for hjemløse vinteren over.

Der er fællesspisning for hjemløse hver søndag, mandag, tirsdag og onsdag i Folkets Hus på Nørrebro i hele februar og marts måned. Her får 60-70 hjemløse varmen og et måltid mad i vinterkulden. Fællesspisningen er drevet af frivillige kræfter, som står for både madlavning, opvask og hyggeligt samvær med de hjemløse, der kommer for at spise.

– Samarbejdet betyder, at vi kan deles om de praktiske og organisatoriske opgaver. Vi byder hver især ind med de ting, vi er gode til – Grace har stor erfaring med både målgruppen og bespisning, Viomis har et stort netværk og kendskab til lokalmiljøet på Nørrebro og Kompasset har kendskab til målgruppen og kan tilbyde rådgivning. Det gør os stærkere, at vi kan løfte i flok, fortæller Anne-Katrine Sørensen, der er daglig leder på Kanten, som er Røde Kors Hovedstadens aktivitetshus for unge uden et hjem, de kan kalde deres eget.

Vil du hjælpe til?

Hvis du gerne vil give en hånd med madlavningen eller med at dække vagterne, kan du følge med i Facebookgruppen Winter Nørrebro Food Kitchen. Du kan også kontakte projektleder Sophia på 28917625 eller rkh.kanten@rodekors.dk