En dag med aktivt fællesskab på Frederiksberg

Foto: Spring for Livet

Den 21. februar var seniorer inviteret til årets store senioridrætsdag – Spring for Livet. Røde Kors Hovedstaden var repræsenteret med en stand med en masse inspiration til aktiviteter for frivillige.

Deltagerne til Spring for Livet på Frederiksberg kunne blandt andet teste, hvilken type frivillig, de var. På den måde kunne deltagerne få inspiration til, hvilke aktiviteter på det sociale område, der kunne være interessante at være frivillige i. Måske blev man Mentoren, som passer rigtig godt til at være frivillig til cykeltræning, midlertidig forældremyndighedsindehaver eller måske besøgstjenesten for psykisk sårbare.

Ensomhed i fokus

Deltagerne til Spring for Livet kunne også opleve Generalsekretær i Røde Kors, Anders Ladekarl, tale om ensomhed og vigtigheden af at danne meningsfulde fællesskaber. Med i Røde Kors’ stand var også frivillige fra flere aktiviteter og en flot udstilling fra en af vores mange genbrugsbutikker.