Samtalegrupper for børn af indsatte

Det er ikke nemt at have en mor eller far, der sidder i fængsel. Mange børn har svært ved at tale om det, og nogle føler sig flove. Derfor tilbyder Røde Kors samtalegrupper for børn mellem 8 og 16 år, hvor de kan dele deres erfaringer med jævnaldrene i samme situation. De kan eksempelvis tale om forholdet til kammeraterne, om de har fortalt det i skolen eller bare hvordan det går.

Mens børnene mødes, er der mulighed for, at forældrene kan erfaringsudveksle og få redskaber til at hjælpe deres børn. Dagen afsluttes med fælles aftensmad.

Formålet med samtalegrupperne er at give børnene oplevelsen af, at der findes andre børn i samme situation. Børnene skal have mulighed for at spejle sig i hinanden.

Bliv frivillig

Samtalegrupperne ledes af to frivillige med socialfaglig baggrund. Derfor skal du være pædagog eller have en anden faglig relevant uddannelse, hvis du vil være med til at hjælpe børnene igennem en svær situation.

Mød samtalegruppen

Vi mødes hver anden tirsdag fra 16.45-19.30 på Nordre Fasanvej 224.
Dagen afsluttes med fælles aftensmad og det er gratis at deltage.

Næste møde i gruppen

Kom i kontakt

Vil du høre mere om Samtalegrupper for børn af indsatte, eller vil du gerne være frivillig?
Så kontakt udviklingskonsulent Sussi Nielsen på telefon 22 65 08 44 eller send en mail til sn@rodekors.dk.