Karriereguiden

Karriereguide

Karriereguiden

Vi hjælper dig med din ansøgning i Karriereguiden.

Det kan være svært at komme ind på arbejdsmarkedet eller finde det rigtige studie, når man er ny i Danmark. Derfor er det en fordel at vide, hvor man skal orientere sig, hvad danske arbejdsgivere lægger vægt på, og hvordan man søger ind på et studie.

I Karriereguiden kan folk med udenlandsk baggrund få hjælp til at søge arbejde i Danmark, uanset om de er akademikere eller ufaglærte.

Vi mødes hver onsdag kl. 18.00-20.00 på Københavns Sprogcenter, Flæsketorvet 60, 1. sal, 1711 København V og hver onsdag fra 13.30 til 15.30 i  netværkshuset, Nordre Fasanvej 228, stuen 2200 København N, (indgang gennem gitterporten). Karriereguiden holder efterårsferielukket onsdag d. 18. okt. både på Flæsketorvet og i Netværkshuset.

"Når alle går glade ud af døren og har fået god hjælp. Så går jeg hjem og synes, jeg har gjort en forskel.” Sådan siger Thomas, der er frivillig i Karriereguiden. Læs en fuld artikel om ham her!

Næste møder

Er du ny i Danmark og i tvivl om, hvor du skal lede efter job, hvordan du skriver en ansøgning, eller hvad du skal lægge vægt på til en jobsamtale? Så er Karriereguiden en mulighed for dig. Karriereguiden har tilknyttet et hold af frivillige, som kan hjælpe dig med jobsøgningen og optimere dine chancer for at få jobbet.

Rådgiverne kan både hjælpe dig med din ansøgning, udformning af dit cv og forberedelser til jobsamtalen. De kan også give dig tips til de hjemmesider, hvor stillingerne bliver slået op.

Det er gratis at bruge Karriereguiden.

Du kan være med til at hjælpe udlændinge godt på vej på det danske arbejdsmarked eller i studielivet. Din rådgivning er med til at skabe tryghed for den job- eller studiesøgende og afklare vigtige spørgsmål, som vedkommende ikke kan få svaret på andre steder.

Dine kompetencer

Som frivillig i Karriereguiden skal du vide, hvordan man skriver ansøgninger og udformer et cv, og kunne vejlede andre i det. Du skal også være i stand til at rådgive om, hvordan man gebærder sig til en jobsamtale, og hvilke hjemmesider, man skal besøge for at finde ledige stillinger.

Derudover skal du være åben, tolerant og tålmodig. Hvert ansøgningsforløb kan godt strække sig over flere gange, hvorfor det er vigtigt at du er mødestabil og engageret. Du skal som minimum kunne deltage én gang om ugen.

Vil du høre mere om Karriereguidens tilbud eller muligheden for at blive frivillig i aktiviteten?

Så  send en mail til karriereguiden.rkh@rodekors.dk.

Du kan også kontakte Røde Kors Hovedstaden på tlf. 38 33 64 00 eller sende en mail til hovedstaden@rodekors.dk.