Turtjenesten

Turtjenesten tilbyder forskellige oplevelser for ældre +65 borgere i Københavnsområdet. Nogle ture byder på en dag med hyggeligt samvær og et lækkert måltid mad. Ved andre ture er det kulturelle oplevelser, såsom et besøg på museum eller i kirke. Vi stiller minibus, chauffør og turleder til rådighed, som kører deltagerne til og fra deres hjem.

Du betaler selv for sin frokost og drikkevarer samt eventuel entré. Derudover skal man betale 50 kroner som er et tilskud til drift af busserne.

Man kan vælge i mellem heldagsture fra ca. kl. 10.00 - 16.30 eller kortere eftermiddags- eller aftenture.

Oversigten til højre viser de forskellige ture, vi tilbyder. Når du har valgt en tur, ringer du til Turtjenesten på telefon 41 27 39 97 mellem klokken 9 og 12 for at tilmelde dig.

Bliv frivillig

Du kan blive frivillig i Turtjenesten som chauffør eller turleder.

Turlederen planlægger turene og står også for det praktiske såsom, at bestille bord med mere.

Chaufføren skal planlægge og køre kørselsruter, inklusiv afhentning og aflevering. For at blive frivillig chauffør i Turtjenesten skal du have et gyldigt kørekort til personbiler og gennemføre en køretur sammen med vores bilansvarlige, som godkender de nye chauffører.

Som frivillig skal du have lyst til at hjælpe de ældre og være med til at give dem en god oplevelse. Det forventes, at de frivillige deltager i det sociale samvær på turen. De frivillige har ingen udgifter til frokost og drikkevarer.

De frivillige vil blive oplært gennem en føl-ordning.