Shoppingguider

Shopping guide

Shoppingguider

For ældre kan turen i et shoppingcenter være en uoverskuelig opgave, der er svær at klare. Derfor har frivillige Shoppingguider siden slutningen af 2016 hjulpet ældre med at købe ind, finde rundt og skabe det overblik, der gør indkøbsturen til en succes.

Københavns Kommune og Røde Kors Hovedstaden samarbejder i aktiviteten Shoppingguider: Københavns Kommune arrangerer den ugentlige kørsel til og fra shoppingcenteret, mens de frivillige Shoppingguider står klar til at hjælpe de ældre ved ankomsten.

Er du ældre og har du brug for hjælp til at klare indkøbene? Så få hjælp af en frivillig Shoppingguide!

Shoppingturene arrangeres af Københavns Kommune, og der tilbydes i øjeblikket kun hjælp af shoppingguider på Fisketorvet. Kontakt Københavns Kommune, hvis du er interesseret, da du skal visiteres til at komme med på shoppingtur.

Som frivillig Shoppingguide står du til rådighed sammen med dine frivillige kollegaer i tidsrummet 9.30-13.00 i indkøbscenteret på Fisketorvet 1-2 gange om ugen. Sammen med dine kollegaer er du blandt andet med til at skabe overblik, hygge om de ældre, samt skabe et fællesskab med og mellem de ældre handlende.

Dine kompetencer

Som Shoppingguide er det vigtigt at:

· Møde de handlende i øjenhøjde.

· Have tålmodighed.

· Være opsøgende i forhold til de ældre.

· Håndtere flere handlende og opgaver på samme tid.

· Være smilende og hjælpsom.

· Have en praktisk sans.

· Du har lyst til at deltage i det sociale samvær med ældre og er opsøgende omkring dette.

· Du bliver en del af de ældres dag og måske også dagens højdepunkt.

Hvis du vil høre mere om Shoppingguider eller muligheden for at blive frivillig, så kontakt Røde Kors Hovedstaden på telefon 38 33 64 00 eller send en mail til rkh.seniorkoordination@rodekors.dk