Rådgivning for seniorer

Røde Kors Hovedstaden tilbyder gratis rådgivning til borgere over 65 år i Københavns Kommune. Frivillige vejleder i spørgsmål om fx økonomi, sociale aktiviteter samt diverse (tilskuds-)ordninger, målrettet ældre. De frivillige står også til rådighed, hvis man ikke har konkrete spørgsmål, men ønsker at dele tanker og bekymringer om stort og småt. Rådgivningen foregår primært hjemme hos den ældre, men kan også foregå telefonisk.

Bliv frivillig

Hvis du ønsker at være del af et rådgivningsteam for ældre medborgere, er Rådgivning for seniorer den rette aktivitet for dig. Som frivillig i Rådgivning for seniorer kan det være en fordel, hvis du har socialfaglig baggrund eller faglig viden om privatøkonomi, men ren interesse for rådgivning er også tilstrækkeligt. Frivillige får en introduktion til de emner, der rådgives i. Rådgivningen foregår primært i dagtimerne og de tidlige aftentimer, men du vil i høj grad selv kunne planlægge, på hvilke tidspunkter du arbejder.

Emnerne kan blandt andet være:

• Hjælp til at skabe et økonomisk overblik
  • Hjælp i forbindelse med den ældres overvejelser om at flytte i ældrebolig eller plejebolig
  • Hjælp til hvordan man får en besøgsven eller kommer i en anden aktivitet i Røde Kors Hovedstaden
  • Hjælp til at få overblik over aktivitetstilbud i det nærområde, den ældre bor i
  • Hjælp til hvor man henvender sig, hvis man ønsker hjemmehjælp, madudbringning eller lignende

Kontakt

Vil du høre mere om Rådgivning for seniorer eller muligheden for at blive frivillig? Så ring på telefon 69 15 71 57 eller send en mail til rkh.seniorkoordination@rodekors.dk