Omsorgscenter Thorsgade

Kom på benene igen!

Omsorgscenter Thorsgade er henvendt til hjemløse voksne, som bliver udskrevet fra hospitaler, men som endnu ikke er helt raske efter afsluttet somatisk hospitalsbehandling.

Centret modtager også hjemløse, som har været udsat for en ulykke eller pådraget sig en alvorlig fysisk sygdom, hvor der er behov for hvile og ro for at kunne restituere og blive helt rask igen.

Omsorgscenter Thorsgade har 8 pladser, som socialsygeplejersker og gadeplansmedarbejdere kan henvise til, hvorefter centrets personale visiterer. Centret er placeret i Thorsgade på Nørrebro.

Thorsgade 63, 1. sal

2200 København N

Om Omsorgscenter Thorsgade

Modtag NYT fra Røde Kors Hovedstaden

Skal du – eller kender du én, som skal – udskrives fra et af hovedstadens hospitaler, men endnu ikke er rask nok til at komme hjem selv, kan Omsorgscenter Thorsgade være en løsning. Det samme gælder, hvis du ikke har et hjem, og har brug for pleje efter en ulykke eller alvorlig fysisk sygdom.

På Omsorgscenter Thorsgade sørger plejepersonalet for ro og pleje i op til to uger, mens du bliver helt rask. Husets team af frivillige er der til at yde omsorg, tage samtale med dig og sundhedsfaglig vejledning, hvis du har brug for det. Gennem opholdet på centret vil du få din egen seng, aflåst skabsplads og adgang til bade- og toiletfaciliteter.

Omsorgscenteret ligger i Arbejde Adlers hus på Nørrebro.

Forud for et ophold på Omsorgscenter Thorsgade, skal du henvises af en socialsygeplejerske eller gadeplansmedarbejder. Derefter beslutter centrets personale, der beslutter, om du kan få tildelt en plads.

Som frivillig i Omsorgscenter Thorsgade kan du være med til at støtte patienter, der er udskrevet fra sygehus efter behandling af en fysisk sygdom, men som endnu ikke er raske nok til at være alene. Støtten er i form af både omsorg, samtale og behandling.

Centret søger frivillige som kan tage vagter i dag- og aftentimerne samt også gerne i weekender.

Dine kompetencer

Som frivillig i Omsorgscenter Thorsgade skal du have lyst til at hjælpe personer med forskellige baggrunde, som pga. sygdom eller ulykker ikke kan passe sig selv. Din faglige baggrund er underordnet. Vigtigst er, at du er rummelig og positiv.

Vil du høre mere om Omsorgscenter Thorsgade eller muligheden for at blive frivillig?

Så kontakt projektleder Jannie Julin på telefon 28 11 12 61 eller send en mail til jannie.julin@rodekors.dk. Du kan også kontakte Røde Kors Hovedstaden på telefon 38 33 64 00 eller hovedstaden@rodekors.dk.