Kanten

Kanten er et aktivitetshus for unge mellem 18-30 år, som enten har, eller tidligere har haft, hjemløshed inde på livet.

Ideen er, at unge på Kanten kan komme og få et afbræk fra en til tider udfordrende hverdag. Har samles vi omkring de interesser, vi hver især har og ikke mindst omkring fællesskabet, som vi alle bidrager til.

Kanten er beliggende i Bragesgade og drives af frivillige. Vores åbningstider er tirsdag kl. 16.30-20.30 og søndag kl. 15.00-20.00. Tirsdag har vi fællesmiddag, hvor vi samles i vores store køkken.

Vi vil gerne have flere aktiviteter i huset, så hvis du selv sidder med nogle idéer, er du velkommen til at kontakte Kantens daglige leder Anne-Katrine på 2892 0848 / rkh.anne.sorensen@rodekors.dk

Bragesgade 10E

2200 København N

Kanten er for dig mellem 18-30 år, som enten ikke har et fast sted at bo, eller tidligere har været i den situation. Du bliver en del af et fællesskab, hvor vi støtter op og giver plads til hinanden.

Du får mulighed for både at deltage i vores aktiviteter og samtidig være en del af at skabe flere muligheder på Kanten. Du kan bl.a. deltage i vores fællesmiddag hver tirsdag aften eller tage med til basket søndag eftermiddag.

Dine kompetencer

Du er et positivt mennesker med lyst til at gøre en forskel for en af samfundets mest udsatte grupper. Du er rummelig, har et godt overblik og kan navigere i tilspidsede situationer.

Der et plus, men ikke et krav, hvis du har tidligere erfaring fra lignende pædagogisk arbejde.

Kantens brugergruppe er unge mellem 18-30 år som udover at have hjemløshed tæt inde på livet, også i større eller mindre grad har andre udfordringer som f.eks. psykiske problemer. Vi tilbyder derfor kompetenceudvikling til vores frivillige, som f.eks. kurser, foredrag og lignende arrangementer.

Dine arbejdsopgaver

Vi har en masse forskellige arbejdsopgaver på Kanten og det er naturligvis muligt kun at byde ind på de der giver mening for dig. Vi sætter lige stor pris på de som vælger at bruge et par timer om ugen på at feje gården, som vi sætter pris på de aktivitetsledere som løfter en større del af ansvaret for vores aktiviteter.

Vi lægger stor vægt på samskabelse og brugerinddragelse i vores aktiviteter. Du vil derfor ikke kun tage del i opgaver af praktisk karakter, men også pædagogiske i forbindelse med at inddrage brugerne i fælles madlavning, tøjvask og ture ud af huset.

Vi vil meget gerne udvide vores tilbud, derfor har du også mulighed for selv at starte aktiviteter op på Kanten. Vi ønsker os bl.a. en rådgivningstjeneste og et krea-værksted.

Ansøg om at blive frivillig på Kanten

Hvis du er minimum 25 år og interesseret i at tage del i aktiviteterne på Kanten, så send en kort ansøgning til daglig leder, Anne-Katrine Sørensen på rkh.anne.sorensen@rodekors.dk