60 frivillige holdt julefest for mere end 200 gæster hos Codan

For 15. år i træk arrangerede Røde Kors Hovedstaden og Codan en stor julefest for gæster, der ellers skulle have fejret julen alene.

– Vi er glade for igen i år at kunne invitere københavnere med begrænset netværk indenfor til en dejlig julefest. På den måde kan vi gøre en forskel for nogen mennesker, som ellers skulle sidde alene i julen, og vores medarbejdere glæder sig hvert år til at være med til at skabe en god oplevelse, siger Hjalte Laursen, der er chef for Codans porteføljestyring og medarrangør af årets julefest.

I år deltog mere end 200 julegæster i arrangementet juleaftensdag i Codans lokaler på Frederiksberg. Peter Mygind og Sofie Gråbøl stod for underholdningen, børnene fik malet ansigter, og der var besøg fra julemanden.

Stort frivilligt engagement skaber en god oplevelse

I alt var 60 frivillige fra Codan og Røde Kors Hovedstaden med til at skabe rammerne for en dejlig julefest.

– Vi er meget glade for vores samarbejde med Codan. Det vidner om stort engagement.  Hvert år åbner Codan deres hus, så vi sammen kan skabe rammerne for en dejlig oplevelse for en gruppe mennesker, der har brug for og glæde af et fællesskab i julen. Medarbejderne går endda skridtet videre og samler penge ind, så børnene kan få en julegave med hjem, fortæller sektionsleder Tina Ingerdahl fra Røde Kors Hovedstaden.

– Samtidig er det dejligt at opleve den store interesse for at blive frivillig til julefesten – både fra Codans medarbejdere og fra lokalbefolkningen i øvrigt, fortsætter hun.

Udover Codan var Frederiksberg Fonden, I.F. Lemvigh Müllers FondKøbenhavns Kommune, Coca Cola og Appetize+ med til at gøre julefesten mulig.